Dezén (část, která je v přímém kontaktu s vozovkou)

Dezén je tlustá vrstva gumy zajišťující rozhraní mezi pneumatikou a vozovkou. Jedná se o gumu odolnou proti opotřebení, která chrání kostru a nárazník proti zlomení a nárazům a zajišťuje dlouhodobé používání.

Rameno (ramenní oblast pneumatiky)

Ramenní oblast je umístěna mezi dezénem a bočnicí. Guma je zde nejsilnější a její design musí umožnit snadnou difuzi tepla, které se tvoří uvnitř pneumatiky během řízení.

Bočnice (bok pneumatiky)

Jedná se o oblast mezi ramenní částí a patkou. Pružná bočnice chrání kostru. Jsou zde zaznamenány údaje o typu, velikosti, struktuře a vzorku pneumatiky. Také informace o výrobci, název produktu a další charakteristiky.

Patka (část, která je v kontaktu s ráfkem)

Patka slouží k uchycení pneumatiky na ráfek a také ovinuje konce kordových vláken. Skládá se z patního lana, výplně patky, patního plátna a dalších částí. Je navržena tak, aby lehce přiléhala k ráfku. V případě, že by nečekaně poklesl tlak nahuštění, pneumatika by neodpadla z ráfku.

Kostra (rám pneumatiky)

Jako nejdůležitější nosná konstrukce pneumatiky se celá vnitřní vrstva plátna of cord fabric nazývá kostra. Pomáhá udržet tlak vzduchu, snést vertikální zatížení a také tlumí nárazy.

Nárazník (vrstvy mezi dezénem a kostrou)

Nárazník diagonálního pláště je vrstva kordu umístěná mezi kostru a dezén a má funkci chránit kostru pneumatiky. Snižuje nárazy, chrání před trhlinami nebo poškozením dezénu u přímého kontaktu s kostrou a také brání oddělení vrstvy gumy od kostry.
Nárazník radiálního pláště je silná výztuž mezi dezénem a kostrou, kterou najdeme u radiálních pneumatik nebo diagonálních pneumatik s ocelovou vložkou. Má podobnou funkci jako nárazník diagonálního pláště, navíc ale zvyšuje pevnost dezénu, protože je těsně ovinutý kolem kostry.

Vnitřní pogumování

Vnitřní pogumování tvoří vrstva gumy, která je odolná vůči difuzi vzduchu a nahrazuje duši uvnitř pneumatiky. Většinou se vyrábí ze syntetické gumy nazývané butyl nebo z varianty polyizoprenní gumy. Vnitřní pogumování udržuje vzduch uvnitř pneumatiky.

 
© GPD a.s. 2009 - 2013. Všechna práva vyhrazena.