Klasifikace dle struktury

(1) Diagonální pneumatika

 

Vrstvy materiálu s jedním sklonem vláken jsou diagonálně umístěny na kostru pneumatiky od jedné patky pneumatiky k druhé pod úhlem cca 40° ke střední ose. Díky dlouhodobému vývoji podává tento druh pneumatiky stabilní výkon a má pevnou bočnici. Od nástupu radiálních pneumatik se však tato pneumatika už tolik nepoužívá.

 

(2) Radiální pneumatika

 

Radiální pneumatika má sklon vláken v kordu 90 stupňů. To znamená, že vlákna vedou radiálně nebo přímo od jedné patky pneumatiky k druhé přes osu. Radiální pneumatika má navíc pod povrchem dezénu obal plátu, aby tak byla zajištěna větší konstrukční stabilita. Obal plátu brání deformaci pneumatiky a její radiální struktura navíc umožňuje řízení auta při vysokých rychlostech.

 

(3) Bezdušové pneumatiky

 

Auta začala být stále rychlejší. Aby byla zajištěna větší ochrana řidičů a aut před nebezpečím nehod, způsobených propíchnutím pneumatiky během řízení ve vysoké rychlosti, byla vynalezena bezdušová pneumatika. Místo duše se uvnitř pneumatiky použije vrstva speciální gumy (vnitřní pogumování), která brání úniku vzduchu z pneumatiky a ráfku. I kdyby došlo k propíchnutí pneumatiky hřebíkem v době, kdy je auto v pohybu, tlak vzduch v pneumatice se tolik nesníží. I tento druh pneumatik je však stále nutné pečlivě udržovat, protože neexistuje pneumatika, která by nesplaskla. Navíc existují bezdušové pneumatiky, které na vnitřní straně pogumování využívají vzduchotěsný a vysoce pojivý tmel, který ještě více zamezuje úniku vzduchu.

 
© GPD a.s. 2009 - 2013. Všechna práva vyhrazena.